პროექტის სახელწოდება:
მავნე ჩვევები
პროექტის აქტუალობა: გახშირებული მიმბაძველობა სიგარეტის
,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკისადმი, ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრების პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად მეტად საჭიროა პროექტის განხორციელება
მოსწავლეებში, რომელიც მდგრად განვითარებას
შეუწყობს ხელს სამომავლოდ ,ისინი დაგეგმავენ სპორტული ღონისძიებებს და იზრუნებენ მის განხორციელებაზე და ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციაზე
პროექტში მონაწილენი
პროექტის ხანგრძლივობა
პროექტის მიზნები:
პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეები გაეცნობიან
მათ ირგვლივ თანატოლებში არსებულ მდგომარეობას მავნე ჩვევების შესახებ, სკოლასა და თემში.
მიეწოდებათ ინფორმაცია მავნე ჩვევევისაგან გამოწვეული რისკ-ფაქტორების შესახებ.ამის შემდეგ დამოუკიდებლად შეისწავლიან სიგარეტით გამოწვეულ პრობლემებს ,რომელიც საფრთხეს უქმნის მათ ჯამრთელობასა და უსაფრთხოებას,რომელიც იწვევს საშიშ დაავადებას.მოწევა და ალკოჰოლის მოხმარება ღრმად შეიჭრა მრავალი ახალგაზრდის ცხოვრებაში და ყოველდღიურ მოვლენად იქცა.აქტუალური რჩება მავნე ჩვევებისგან უარის თქმის პრობლემაც.
მოსწავლეები აწარმოებენ გამოკითხვებს თანატოლებში, მოამზადებენ ბროშურებს და დაარიგებენ ცნობიერების ამაღლების მიზნით თავიანთ თანატოლებში.
მოწვეული იქნება სპეციალისტები ჯანდაცვის სფეროდან ან სკოლის მედპერსონალი ცნობიერების ასამაღლებლად და ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებისა
და პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად
ჩაწერენ ინტერვიუს თანატოლებთან
დაგეგმავენ
სამომავლოდ სპორტული ღონისძიებებს და იზრუნებენ მის
განხორციელებაზე.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი
თ) იყოსკანონმორჩილი, ტოლერანტიმოქალაქე:
განუვითარდეს სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები:
ზ. კომუნიკაციაინდივიდებთანდაჯგუფებთან
პროექტისამოცანები:
პროექტის გაცნობა
მავნე ჩვევების ზემოქმედებით გამოწვეული პრობლემა-კვლევის ჩატარება.
მავნე ჩვევებისაგან გამოწვეული
პრობლემის შესწავლა, სასურველი სტუმრის მოწვევა,ბროშურის მომზადება
კედლის
გაზეთის გამოშვება და სლაიდების შექმნა თემასთან დაკავშირებით.
• პროექტის მონიტორინგი და შეფასება.
ბუკლეტების დამზადება და დარიგება
• პროექტის პრეზენტაცია.
მოსალოდნელიშედეგები:
●მსჯელობს ჯანსაღი გარემოს მნიშვნელობაზე
ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობისათვის ;აღწერს,თუ რა სახის ქმედებები უქმნის საფრთხეს ჯანსაღ
გარემოს; აღწერს იმას თუ რა
სახის ქმედებებს შეაქვთ
წვლილი გარემოს დაცვაში;
●თანამშრომლობს თანატოლებთან მათი საჭიროებების,ინტერესებისა და უფლებების გათვალისწინებით;
●აღწერს თამბაქოს მოხმარებასტან დაკავშირებულ რისკებს და ასაბუტებს მათ მავნე გავლენას ადამიანის ჯამრტელობასა და
საზოგადოების კეთილდღეობაზე;
●განმარტავს,თუ რას ნიშნავს ალკოჰოლის ავადმოხმარება,მსჯელობს შესაბამის რისკებზე და
ასაბუთებს ალკოჰოლის მავნევ გავლენას ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობაზე;
●განმარტავს,თუ რას ნიშნავს არალეგალური ნარკოტიკული საშუალებები,მსჯელობს სხვადასხვა ნარკოტიკული
საშუალებების ავადმოხმარებასთან დაკავშირებულ საერთო და სპეციპიკურ რისკებზე;
ადამიანურირესურსი: - მოსწავლეები, სამოქალაქოგანათლებისმასწავლებლები, დამრიგებლები, შესყიდვებისკოორდინატორი, აიტ.მენეჯერი, სკოლისსასადილოსმომსახურეპერსონალი (გამყიდველი-2, დამლაგებელიდასადილისმიწოდებელი-2).
მატერიალურირესურსი: - პროეტორი-1, ტელევიზორი -ეკრანი -3.
ნოუთბუქი-1, ქაღალდი/ალექსანდროვის/-5 ცალი, ფოტოები, ვიდეორესურსიინტერნეტიდან, რიგისბარიერებისასადილოსთვის, სტიკერები 100 ც.
ამოცანებისგანსახორციელებლადსაჭიროსაქმინობები:
კვირა 1: პროექტის გაცნობა
შეკითხვების დასმის გზით განსაზღვრეთ მოსწავლეების საბაზისო ცოდნა სკოლასა და თემში არსებული მავნე ჩვევების
შესახებ. გააცანით მოსწავლეებს ახალი ტერმინები და ცნებები, რომელსაც პროექტზე მუშაობის ფარგლებში გამოიყენებენ და განსაზღვრავთ მავნე ჩვევებით გამოწვეული პრობლემას. განიხილავთ ზოგად შეკითხვას,რატომ უნდა მივსდიოთ ჯანსაღ ცხოვრებას?
შეკითხვებზე პასუხების საფუძველზე შევადგენთ ვ-მ-ვ ცხრილს მთელი ჯგუფისთვის და ვთხოვთ მოსწავლეებს ჩაინიშნონ სამუშაო რვეულებში. განიხილეთ და გაეცანით, რა ინფორმაციას ფლობენ მოსწავლეები მავნე ჩვევებით გამოწვეული დაავადებების შეხაებ.
ფლიპჩარტზე ჩავინიშნავთ მოსწავლეებისთვის ნაცნოი ინფორმაცია, ხოლო მოსწავლეები საკუთრ სამუშაო რვეულებში გააკეთებენ ანალოგიურ შენიშვნებს. შემდეგ განვიხილავთ, რა სურთ მოსწავლეებმა შეისწავლონ მოცემულ თემატურ საკითხებზე და ჩავწერთ (მინდა ვიცოდე) გრაფაში.
თემის უკეთ გასაცნობად შევთავაზებ პროექტზე მუაობას
შევიმუშავებთ პროექტის სამუშაო გეგმას და გადავანაწილეთ დავალებებს
დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
კვირა 2:
მავნე ჩვევების ზემოქმედებით გამოწვეული პრობლემა-კვლევის ჩატარება.
შევისწავლით მასალებს მოსწავლეებთან ერთად და წარმოვადგენთ ჩანიშვნების გაკეთების დემონსტრირებას შესაბამისი გზამკვლევის გამოყენებით. მოცემული დაეხმარება მოსწავლეებს იმ ზოგად და თემატურ შეკითხვებზე პასუხების განსაზღვრაში, რომელიც პროექტის დაწყებისას გააცანით:
რატომ მოიხმარებენ ადამიანები თამბაქოს,ალკოჰოლს,ნარკოტიკს?
●როგორ დავიცვათ თავი მავნე მაცდუნებლისგან?
●როგორ შევინარჩუნო ჯამრთელობა ?
●როგორ ავამაღლოთ ცნობიერება ადამიანებში?
●რა ღონისძიებები
შეიძლება გატარდეს
მავნე ჩვევების აღმოსაფხვრელად? რა
ღონისძიებები გამოგვადგება?
ჩანაწერების გასაკეთებლად საშუალება მივეცი მოსწავლეებს, მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და შეისწავლონ სკოლასა და მის გარეთ
თანატოლების დამოკიდებულება მავნე ჩვევებზე, შევახსენებ, გამოიყენონ კვლევის ჩატარების რუბრიკა საკუთარი სტრატეგიების შეფასების მიზნით.
კვირა 3-4: მავნე ჩვევებისაგან გამოწვეული
პრობლემის შესწავლა, სასურველი სტუმრის მოწვევა,ბროშურის მომზადება
მოსწავლეები ჯგუფებში წარმოადგენენ
კვლევის შედეგების
შესახებ მიღემულ ინფორმაციას და პრევენციის მიზნით არსებულ გამოცდილებას
გაუზიარებენ თანატოლებს ,რომელსაც ასახავენ
საინფორმაციო ბროშურებში. განუმარტეთ ჯგუფს, რომ ბროშურების შექმნის გზით, მოსწავლეები განსაზღვრავენ პრობლემის განმასხვავებელ ნიშნებს.
მოცემულ ეტაპზე მოსწავლეები ჯანსაღი ცხოვრების დამცველი
თანამშრომლების როლში შექმნიან საინფორმაციო ბროშურებს მოცემული პრობლემის წარმოსაჩენად.
ვთხოვ მოსწავეებს -ჯგუფის წინაშე გააკეთეთ ბროშურის შექმნის დემონსტრირება, მოსწავლეების მიერ შევსებული საინფორმაციო/ფაქტების ცხრილიდან მონაცემების გადატანის, დაავალეთ ჯგუფებს, მცირე ჯგუფებში იმუშაონ ბროშურებზე და იხელმძღვანელონ ბროშურის საკითხების ჩამონათვალით და რუბრიკით, სამუშაოს ორგანიზების, ხარისხის და თანამშრომლობითი მიდგომის უზრუნველსაყოფად.
ვთხოვ ჯგუფებს, წარუდგინონ შესწავლილი პრობლემები კლასს. მოამზადეთ ბროშურების ასლები პრეზენტაციისთვის, ან გამოიყენეთ პროექტორი ციფრული ფაილისთვის.
გაიმართება ფილმის ჩვენება და დიკუსია, დისკუსიაში მონაწილეობას მიიღებს სკოლი ადმინისტრაცია, მშობლები მოწვეული სტუმრები.
შემდეგ ეტაზე მოხდება მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება
შეიქმნება პროექტის ამსახველი ბუკლეტი და კედლი გაზეთი გაზეთი, რომელიც გაიკვრება თვალაჩინო ადგილას
პროექტის დასასრულს გაიმართება პროექტის პრეზენტაცია, სადაც მოწვეული იქნება სხვა სკოლის წარმომადგენლები, მშობლები და ადმინისტრაცია
პროექტის განხორციელების ეტაპებზე
შეიძლება გამოიკვეთოს შემდეგი რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები: ყველა მოსწავლე
ერთნაირი ინტერსით ვერ ჩაერთოს მუშაობაში; ტექნიკური რესურსების გაუმართაობა ღონისძიების
განხორციელებისას, ასევე უამინდობა, უამინდობის შემთხვევები ჩანაცვლდება სადისკუსიო
აქტივობებით.
შესასრულებელი დავალებების ვადები, (ალტერნატივა -გამოვიყენებთ
ინფორმაციის დამუშავება დახარისხების დროს ასევე პროექტის პრეზენტაციის დროს ), მოწვეული მშობლების, სტუმრების დათქმულ
შეხვედრებს, დისკუსიის დროს მათი გადატვირთული განრიგიდან გამომდინარე, (ალტერნატივა
სკოლის მასწავლებელი, სკოლის ექიმი)
პროექტის ხელმძღვანელი ქეთევან
ნადარეიშვილი
ბიუჯეტი:
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
ვადები თვეების მიხედვით
|
პროექტის გაცნობა
მავნე ჩვევების ზემოქმედებით
გამოწვეული პრობლემა-კვლევის ჩატარება.
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
მავნე ჩვევებისაგან
გამოწვეული პრობლემის შესწავლა, სასურველი
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
სასურველი სტუმრის
მოწვევა,ბროშურის მომზადება
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
ბუკლეტების დამზადება და დარიგება მოსწავლეებთან
და სოფლის მცხოვრებლებთან.
|
მასწავლებელი
მოსწავლე
|
|
კედლის
გაზეთის გამოშვება და სლაიდების შექმნა
თემასთან დაკავშირებით.
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
პროექტის პრეზენტაცია.
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
შეფასება
მონიტორინგი შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი მოსწავლეებიმასწავლებელი
|
|
პროექტოს მიმდინარეობის პროცესში
მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
|
მეორე შვალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
|
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგის
სქემა
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები
|
|
პრეზენტაცია ანგარიში
|
მონიტორინგი
პროექტოს მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის ინდიკატორები
|
თარიღი
|
1.ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებული
ინფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციის გამოყენებული
ლიტერატურის ,ინტერნეტ აიტების და სხვადასხვა წყაროების სანდოობას
|
|
2.ვამოწმებთ პროწქტის მიმდინარეობის შესაბამისობას
თემასთან
|
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას ვაკავშირებთ
თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
|
3.შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას კგუფის წევრების
შორის
|
|
4.ართმებს თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს
თავს
|
ვაკვირდებით მოსწავლეებს,რამდენად ართმევენ
თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
|
5.იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
|
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის
ლიმიტს
|
|
No comments:
Post a Comment